Notícies de Olot

ADHESIÓ.- Proposant l’adhesió de l’Ajuntament d’Olot a la Red Española de Ciudades por el Clima.

No deixa de ser un contrasentit que davant la conjuntura política actual ens vulguem adherir en una xarxa de municipis espanyola i no a qualsevol altra de les que hi ha, per tant, ens abstenim.

PERSONAL.- Proposant ratificar el decret d’alcaldia aprovant l’increment de retribucions per a l’any 2017 dels empleats de l’Ajuntament d’Olot i organismes autònoms.

Després de l'assemblea oberta de la setmana passada per aglutinar les persones voluntàries per la campanya del referèndum, el passat dijous 20 de juliol les CUP de la comarca vam arrencar la campanya "Sí, viure vol dir prendre partit" amb un acte públic a la Plaça Major d'Olot.

A menys de tres mesos per la celebració del referèndum d'autodeterminació, aquest estiu no pot ser un estiu qualsevol, ha de ser l'últim estiu que Catalunya resta dins l'estructura de l'estat espanyol.

L’acte va comptar amb una fila zero amb el director de l’Escola d’Art d’Olot, Toni López, Joan Albesa, ex-regidor del PSC d’urbanisme i responsable del Pla de Barris i els tècnics de l’empresa Paisaje Transversal responsables de l’execució del PIAM al Barri Vell.

Els assistents van poder confirmar que si es pot aplicar les diferents lleis d’habitatge per tal de recuperar de la propietat privada, el seu ús social, i que la manera de fer-ho és insistint des de baix perquè des de dalt es mogui fitxa.

Des de fa un temps, els partits vells estan fent un gran esforç de rentat d'imatge. Alguns, com Convergència, s'han canviat el nom i ara es diuen PDeCAT per evitar que la gent els relacioni amb el seu passat de clientelisme i farcit de casos de corrupció (Palau, 3%, Pujol...). La setmana passada, vaig llegir un article en aquest setmanari on feien bandera de la seva "defensa dels drets civils", i està molt bé, però fem memòria:

La CUP fa temps que té l’ull posat al barri vell. Quines són les polítiques que cal portar a terme d’habitatge perquè el barri vell no es degradi, no es buidi i no perdi la centralitat que sempre ha tingut? Per la CUP el barri vell és i ha de ser el cor de la ciutat.

PROPOSANT DONAR COMPTE DE L’INFORME DEL SÍNDIC DE GREUGES EN RELACIÓ A LES ACTUACIONS DUTES A TERME A OLOT.

Des de la CUP Olot vam agrair la presència del representant del Síndic de Greuges a Olot ja que pensem que la figura del defensor del poble és imprescindible i necessària.

La CUP OLOT no depèn de cap banc ni demana crèdits, per tant, manté la independència i l’autogestió econòmica com a puntal fonamental de funcionament.

Donem suport als moviments socials sempre que ens ho demanen, però ho volem fer més bé i millor, per això anunciem que estem treballant en un mecanisme per retornar al carrer i als moviments socials, part dels diners que rebem de l’Ajuntament d’Olot.

Res per nosaltres, tot pel poble.

Pàgines