Notícies de Olot

Els cupaires consideren que les properes eleccions municipals podrien ser les primeres en què el bipartidisme de CiU i PSC no sumés majoria absoluta i es posen com a objectiu treballar per fer viable un govern de transformació social.

El dijous, 26 de juliol, es va celebrar el Ple Municipal de l’Ajuntament d’Olot. Aquí us resumim les qüestions més destacades.

Els vots a favor de la CUP, ERC, OeC i PSC van fer possible l'aprovació d'una sèrie de mesures preventives per fer un registre d'habitatge d'ús turístic, detectar aquells que ho fan de forma il·legal, identificar zones d'alta pressió i fer-ne una regulació.

En el debat de la moció, l'equip de govern del PDeCAT va reconèixer que la plataforma principal de lloguer de pisos turístics online, Airbnb, té publicats al seu web fins a 21 pisos turístics que operen de forma il·legal a Olot.

• L'assemblea de la CUP s'ha assabentat de la situació a partir del comunicat de la CGT, avui 18/07/18.
  • Sobre la renúncia de la Mireia Tresserras a la regidoria el 21/06/18, l'assemblea va entendre en tot moment que es produïa pel gran volum de feina que tenia.
  • Després de la publicació del comunicat de la CGT, la Mireia Tresserras ha deixat la militància perquè no es barregi el conflicte laboral de la seva empresa amb el projecte polític de la CUP.

SÍNDIC DE GREUGES

El Ple va començar amb la presència del Síndic de Greuges que va presentar el seu informe anual en relació a la ciutat d'Olot. En la roda d'intervencions, el grup municipal de la CUP vam aprofitar per evidenciar i fer arribar al Síndic els greus casos de racisme a què han de fer front alguns joves olotins a l'hora d'accedir a un habitatge de lloguer.

PRESSUPOSTOS PARTICIPATIUS

Aquest dijous, en el Ple Municipal del consistori olotí, el grup municipal de la CUP Olot presentarà tres mocions.

El tema ve de lluny. Quan Olot TV i Ràdio Olot van partir peres, la televisió de la Garrotxa tenia un deute d’1 M€, que accionistes i privats van eixugar en aquell moment. Però des d’aleshores, han continuat els problemes de tresoreria i actualment el deute és de 350.000 €, fet que els ha portat a deixar de pagar el lloguer per poder cobrir les nòmines dels treballadors, no sempre al mes que pertocava...

Malgrat estar d'acord a grans trets amb l'argumentari de la moció, el Grup Municipal de la CUP Olot, va votar en contra d'aquesta moció per entendre que era una manera de desvirtuar la Vaga General convocada per la CNT, la CGT i l'USTEC.

La portaveu de la CUP Olot, Mireia Tresserras, en declaracions al passat Ple Municipal de febrer i en diversos mitjans, ha fet arribar el malestar del Grup Municipal de la CUP després de l'anunci de l'equip de govern en referència a la relació de l'Ajuntament d'Olot i el mitjà de comunicació privat Olot Televisió.

OLOT TV

Manifestem la nostra queixa pel fet que aquest any 2018 pagarem el lloguer del local d'Olot TV entre tots i totes les olotines, 24.000€. A banda dels 75.000 que ja hi aporta l'Ajuntament en concepte de "publicitat i programes". No hem d'oblidar que Olot Tv és una empresa privada a la que donem diners perquè fan un suposat servei públic. Exigim que ja que hi posarem més diners hi hagi un control estricte de la gestió i també ens agradaria que hi hagués una auditoria dels comptes per saber si realment és una empresa viable.

Pàgines