Notícies de Olot

SÍNDIC DE GREUGES

El Ple va començar amb la presència del Síndic de Greuges que va presentar el seu informe anual en relació a la ciutat d'Olot. En la roda d'intervencions, el grup municipal de la CUP vam aprofitar per evidenciar i fer arribar al Síndic els greus casos de racisme a què han de fer front alguns joves olotins a l'hora d'accedir a un habitatge de lloguer.

PRESSUPOSTOS PARTICIPATIUS

Aquest dijous, en el Ple Municipal del consistori olotí, el grup municipal de la CUP Olot presentarà tres mocions.

El tema ve de lluny. Quan Olot TV i Ràdio Olot van partir peres, la televisió de la Garrotxa tenia un deute d’1 M€, que accionistes i privats van eixugar en aquell moment. Però des d’aleshores, han continuat els problemes de tresoreria i actualment el deute és de 350.000 €, fet que els ha portat a deixar de pagar el lloguer per poder cobrir les nòmines dels treballadors, no sempre al mes que pertocava...

Malgrat estar d'acord a grans trets amb l'argumentari de la moció, el Grup Municipal de la CUP Olot, va votar en contra d'aquesta moció per entendre que era una manera de desvirtuar la Vaga General convocada per la CNT, la CGT i l'USTEC.

La portaveu de la CUP Olot, Mireia Tresserras, en declaracions al passat Ple Municipal de febrer i en diversos mitjans, ha fet arribar el malestar del Grup Municipal de la CUP després de l'anunci de l'equip de govern en referència a la relació de l'Ajuntament d'Olot i el mitjà de comunicació privat Olot Televisió.

OLOT TV

Manifestem la nostra queixa pel fet que aquest any 2018 pagarem el lloguer del local d'Olot TV entre tots i totes les olotines, 24.000€. A banda dels 75.000 que ja hi aporta l'Ajuntament en concepte de "publicitat i programes". No hem d'oblidar que Olot Tv és una empresa privada a la que donem diners perquè fan un suposat servei públic. Exigim que ja que hi posarem més diners hi hagi un control estricte de la gestió i també ens agradaria que hi hagués una auditoria dels comptes per saber si realment és una empresa viable.

Atès que les línies d’Alta i Molt Alta Tensió són infrastructures amb negatives conseqüències socioambientals que fragmenten el territori i tenen impactes negatius sobre la fauna, la salut de les persones, el paisatge i l’economia local.

Atès que les línies MAT, són la mostra d’un model energètic caduc i insostenible, basat en la generació elèctrica centralitzada i allunyada del lloc de consum que contribueix a l’escalfament global del planeta.

El proper dissabte 17 de febrer la CUP Olot organitza un debat entorn al model de turisme que tenim actualment a la comarca.

A les 10:30 del matí al nostre local analitzarem, amb la Mireia Tresserras, quin ha de ser el futur turístic de La Garrotxa. Com es poden evitar les aglomeracions a La Fageda? És útil el nou bar del Volcà Montsacopa? Com compatibilitzem el nostre entorn privilegiat amb els i les milers de visitants anuals?

El nostre Apoderat present en tot moment ens va informar dels següents fets:
Una persona del poble va votar al matí i no estava inscrita al cens. Tot i que ja tenia edat de 18 anys.
La mesa el va confondre amb el DNI del seu germà (sí que podia votar) donada les coincidències de tots els números menys un del DNI, i els cognoms (errors humans que tots podem cometre).
A la tarda va venir el germà que sí que podia votar i va ser quan els apoderats i mesa ens vam assabentar de l'error.

Aquesta campanya vol denunciar les suspensions de 4 lleis d’habitage, aprovades pel Parlament de Catalunya i suspeses, congelades o anul·lades pel TC.

Per això, aquesta campanya vol denunciar les accions del TC, els partits del 155 i la gran banca contra el dret a l’habitatge amb el bloqueig de les següents lleis que afecten a l’habitatge:

• Llei 20/2014, sobre préstecs hipotecaris

Pàgines