Notícies de Olot

Aquesta campanya vol denunciar les suspensions de 4 lleis d’habitage, aprovades pel Parlament de Catalunya i suspeses, congelades o anul·lades pel TC.

Per això, aquesta campanya vol denunciar les accions del TC, els partits del 155 i la gran banca contra el dret a l’habitatge amb el bloqueig de les següents lleis que afecten a l’habitatge:

• Llei 20/2014, sobre préstecs hipotecaris

Davant d’aquest fet la CUP d’Olot vol fer les següents consideracions:

- Com ja hem expressat en diverses ocasions -fins i tot en el Ple Municipal-, ens mostrem totalment contraris a que s’atorgui una distinció d’aquest tipus a l’equip de RCR Arquitectes.

- Les medalles de ciutat no han de ser una forma de propaganda de l’equip de govern de torn. Les persones a qui s’atorguen han de generar un consens molt ampli a la societat olotina i, nosaltres creiem, que en aquest cas això no és així.

Aquest trencament és una petició que des de la CUP havíem demanat desenes de vegades i ahir finalment va tenir lloc. Malgrat tot, el PDECAT ha afirmat en roda de premsa que aquest trencament s’ha produït per la pressió popular i no perquè ells volguessin.
En la mateixa roda de premsa el PDECAT ha mostrat la seva intenció de governar en minoria fins al final de la legislatura.

En aquest context, davant la proposta d'ERC:

Dins la campanya informativa pel referèndum del 1 d'octubre, diferents associacions hem organitzat aquesta xerrada amb un tema de gran interès, el futur de les pensions en una Catalunya independent.

Per fer-ho, comptarem amb la presència de Paco Martínez, membre de Súmate.

ADHESIÓ.- Proposant l’adhesió de l’Ajuntament d’Olot a la Red Española de Ciudades por el Clima.

No deixa de ser un contrasentit que davant la conjuntura política actual ens vulguem adherir en una xarxa de municipis espanyola i no a qualsevol altra de les que hi ha, per tant, ens abstenim.

PERSONAL.- Proposant ratificar el decret d’alcaldia aprovant l’increment de retribucions per a l’any 2017 dels empleats de l’Ajuntament d’Olot i organismes autònoms.

Després de l'assemblea oberta de la setmana passada per aglutinar les persones voluntàries per la campanya del referèndum, el passat dijous 20 de juliol les CUP de la comarca vam arrencar la campanya "Sí, viure vol dir prendre partit" amb un acte públic a la Plaça Major d'Olot.

A menys de tres mesos per la celebració del referèndum d'autodeterminació, aquest estiu no pot ser un estiu qualsevol, ha de ser l'últim estiu que Catalunya resta dins l'estructura de l'estat espanyol.

L’acte va comptar amb una fila zero amb el director de l’Escola d’Art d’Olot, Toni López, Joan Albesa, ex-regidor del PSC d’urbanisme i responsable del Pla de Barris i els tècnics de l’empresa Paisaje Transversal responsables de l’execució del PIAM al Barri Vell.

Els assistents van poder confirmar que si es pot aplicar les diferents lleis d’habitatge per tal de recuperar de la propietat privada, el seu ús social, i que la manera de fer-ho és insistint des de baix perquè des de dalt es mogui fitxa.

Des de fa un temps, els partits vells estan fent un gran esforç de rentat d'imatge. Alguns, com Convergència, s'han canviat el nom i ara es diuen PDeCAT per evitar que la gent els relacioni amb el seu passat de clientelisme i farcit de casos de corrupció (Palau, 3%, Pujol...). La setmana passada, vaig llegir un article en aquest setmanari on feien bandera de la seva "defensa dels drets civils", i està molt bé, però fem memòria:

Pàgines