Unes 4.000 persones participen a la manifestació de la vaga general del 21F

Durant tot el dia, un centenar de persones van participar en el tall de la carretera de La Solfa, que va provocar que desenes de camions es quedessin aturats durant més de 12 hores i que el trànsit de la ciutat no funcionés amb normalitat.

Unes 4.000 persones van participar ahir 21 de febrer a la manifestació pels drets socials, civils i polítics en motiu de la vaga general convocada per la Intersinidcal-CSC i USTES-STEs (sindicat majoritari de mestres). La marxa anava encapçalada pel lema "l'autodeterminació no és delicte", sostingut per les entitats convocants: ADL-CDR, Òmnium i ANC. El comitè de vaga, del qual forma part la CUP, va decidir que els partits polítics es mantinguessin al marge per evitar la patrimonialització d'una de les manifestacions més multitudinàries dels últims temps.

Al llarg de tot el dia, un centenar de persones van participar en el tall de la carretera de La Solfa, que va provocar que desenes de camions s'haguessin de quedar aturats durant més de 12 hores i que el trànsit de la ciutat no funcionés amb normalitat. El tall va comptar bàsicament amb la participació de les entitats (sobretot ADL-CDR) i la CUP, ja que la resta de partits no acabaven de compartir l'estratègia d'aturar-ho tot tallant el trànsit, tal com havia decidit el comitè de vaga.

Segons les dades difoses pels mitjans de comunicació, el seguiment de la vaga general a nivell comarcal va ser elevat a l'Ensenyament (89%), l'Administració (que va tancar i es va limitar a oferir serveis mínims) i el Comerç (65%). A l'Hospital d'Olot van secundar la vaga un 30% dels profesisonals.

La CUP considera que encara cal avançar molt en l'autoorganització de les persones treballadores i celebra l'èxit de la manifestació de la tarda, que constata el rebuig frontal de la població garrotxina a la repressió política i les polítiques econòmiques dels diferents governs estatals.

Podeu recuperar el seguiment minut a minut que se'n va fer via Twitter, a través d'aquest fil:

La manifestació va estar encapçalada per les entitats convocants (ADL-CDR, Òmnium i ANC) mentre que els partits es van situar en un segon terme per evitar la patrimonialització partidista de la mobilització.