La CUP visualitza el Barri Vell com a eix prioritari per al proper mandat

Ja durant l’anterior mandat, des de la CUP Olot hem fet cavall de batalla de la situació del barri vell en forma de mocions, preguntes, denúncies, propostes i campanyes. I ho seguirem fent.

Considerem que els petits avenços que s’han fet han vingut en gran part per a la nostra insistència. El pla de mobilització de pisos buits que fa poc s’ha engegat ha sigut insuficient. Reforçarem i ampliarem l’oficina d’habitatge, amb més personal tècnic i recursos econòmics perquè facin una diagnosi exhaustiva de l’estat dels habitatges, l’aplicació de la llei 24/2015, la gestió dels habitatges i edificis propietat de l’ajuntament; alhora que assumirem les 15 propostes de la PAH Garrotxa.

Amb la mobilització del parc d’habitatges buit, en desús i infrautilitzat i una secció potent de l’oficina que serveixi d’instrument d’impuls al micro i petit comerç de la ciutat, que gestioni també la gestió de locals comercials buits a través d’una borsa, fent de corretja de transmissió perquè el comerç històric tingui relleu generacional i incorpori joves emprenedors, englobi noves formes de comerç electrònic, lloguers de període concret (còrners) i aplicarem una moratòria de grans superfícies. Per tal d'incentivar una millora en la xarxa de comerç local, crearem una nova tipologia de llicència que permeti espais de degustació del producte propi davant del mateix local.

Pel que fa al turisme, el nostre model és responsable, sostenible i no massificat. Creiem que és necessari elaborar un estratègia ecoturística en què el sector i els visitants s’adaptin a les característiques de l’espai que els acull contribuint en el benestar de la població, el desenvolupament cultural i el respecte del medi. El turisme ha de ser un instrument que contribueixi en la recuperació del patrimoni i en la dinamització de la ciutat, del barri vell i dels locals comercials. El nostre model aposta pel creixement en qualitat i no en quantitat.