La CUP Olot vol una economia que respecti els drets laborals, mediambientals i de gènere

Per tots és sabuda l’existència de falses cooperatives del sector càrnic, on les treballadores fan hores extres que no es paguen o a canvi de dies de vacances que mai arriben, o l’assetjament que pots patir per sindicar-te, així com l’explotació dels nouvinguts a les càrnies.

El nostre objectiu és caminar cap a una economia social i solidària al servei de les classes populars, que tingui en compte la perspectiva social, mediambiental, de gènere i de respecte dels drets laborals, i utilitzar-la com a eina de progrés social. Avui estem davant d’Olot Meats per parlar sobre treball i precarietat laboral, ja que empreses com aquesta són un clar exemple de vulneració dels drets dels treballadors.

Volem destacar que un de cada quatre llocs de treball de la Garrotxa és del sector de l’hostaleria i el comerç, i és on més s’hi vulneren els drets laborals: jornades de 50 hores amb contracte de 20, la pressió estètica que pateixen les dones en el seu lloc de treball, contractes temporals que contribueixen a precaritzar els llocs de treball...

Des de la CUP volem defensar els drets de la classe treballadora per aconseguir revertir les condicions laborals que han estat retallades amb les dues darreres reformes laborals, totes recolzades pel partit del govern sortint d’Olot.

Per això, treballarem conjuntament amb tots els sindicats i les associacions que vetllen pels drets de les treballadores per dissenyar campanyes d’informació sobre drets laborals, precarització i reformes laborals. Donarem suport a les lluites laborals de la nostra ciutat que reivindiquin drets i l’empoderament de classe com a motor del procés de transformació social.

Reclamarem a les empreses un treball digne per a tothom, per a joves, aturades de llarga durada, majors de 45 anys i persones en risc d’exclusió social, incentivant a les empreses que generin llocs de treball per aquests perfils, i no només premiant-les per complir la llei amb bonificacions. A més, l’ajuntament ha de ser un exemple amb el seu personal.

Treballarem perquè en el nostre municipi es generi ocupació estable i de qualitat, sobretot a partir de l’economia social i solidària. Un model que potencia una activitat econòmica arrelada al territori, sostenible, que defensa la distribució de la riquesa i que participa de la transformació social.

Treballarem per fomentar el cooperativisme i les empreses amb consciència social, en col·laboració amb d’altres que ja treballen en aquest sentit. En cas de contractació per part de l’Ajuntament es prioritzarà treballar amb empreses cooperatives que respectin i defensin els drets dels seus treballadors.

Dissenyarem un pla integral de formació per aturats de llarga durada, de més de 45 anys o en risc d’exclusió social, que compti amb tots els agents implicats de la nostra comarca, inclosa la CNT.

Des de la CUP potenciarem més recursos formatius i educatius per a joves sense el graduat escolar de secundària obligatòria. Treballarem per a la creació de l’Escola Municipal de Noves Oportunitats, estudiarem la necessitat de tenir més oferta de PFI-PTT (Programes de Formació i Inserció)  i estudiarem l’increment dels tallers ocupacionals i la recuperació de les cases d’oficis o escola taller.

Finalment, fomentarem la participació de la gent gran perquè puguin apadrinar o mentoritzar projectes, a partir d’aportar-hi la seva experiència i visió.