La CUP denuncia que d’ençà del túnel de Bracons tot ha estat pedaç sobre pedaç

Lluís Riera ha defensat un canvi en la mobilitat que passa per la millora del transport públic, la mobilitat a peu, els carrils bici i la reducció de l’ús del vehicle privat. Ha explicat l’aposta de la CUP per municipalitzar la gestió els pàrquings municipals i les zones blaves, així com ha donat suport a la reivindicació de les veïnes i veïns de l’Avingudda Sant Jordi.

Pel que fa a mobilitat interna, la CUP apunta sobretot a tres aspectes:

  1. Millorar i potenciar la mobilitat a peu, apostant per carrers de plataforma única.
  2. Ampliar el carril bici perquè arribi a tots els barris de la ciutat.
  3. Minimitzar el parc automobilístic i potenciar el transport públic.
  • Per aquest motiu la CUP va ser pionera en impulsar una comissió d’estudi sobre el TPO, per millorar-ne el servei i fer-lo més útil i eficient per a la població.
  • A través de la municipalització d’aquest servei, es milloraria el control sobre la seva qualitat i adequació al que necessita la ciutat.
  • Apostar per l’electrificació de la flota de vehicles del TPO.

La CUP també per municipalitzar la gestió dels pàrquings municipals, actualment externalitzats, i les zones blaves. La formació assembleària defensa que els primers 30 minuts d’aparcament a les zones blaves siguin gratuïts. Per tal de resoldre la problemàtica de l’aparcament en algunes zones de la ciutat, en alguns punts les zones blaves podrien funcionar com a zones verdes (aparcament per a les veïnes i veïns) durant la nit.

La CUP també ha donat suport a la reivindicació de les veïnes i veïns de l’Avinguda Sant Jordi, afirmant que “no és un vial, és un carrer” i que està fent una funció que no li pertoca. La mala planificació del túnel de Bracons ha provocat un coll d’ampolla que s’ha afrontat amb un pedaç sobre pedaç.

La formació assembleària defensa una variant d’1+1 que descongesitoni aquest carrer de la ciutat, però rebutja una autopista de doble carril. Per evitar una nova mala planificació com la que s’ha viscut fins ara, la CUP defensa que la variant ha de ser consensuada en tot moment per tots els municipis afectats.

La formació assembleària aposta per minimitzar el parc automobilístic i potenciar el transport públic.