La CUP defensa uns municipis energèticament sobirans i en transició cap al residu zero

Des de la CUP Olot garantirem l’accés als subministraments bàsics fent complir la llei 24/2015 i multant aquelles subministradores que la incompleixin.

La nostra ciutat, com el nostre planeta, s’enfronta a un futur incert des del punt de vista mediambiental. La transformació del territori, la sobreexplotació dels recursos naturals i la contaminació ens han portat a una crisi global on, com sempre, estan pagant aquelles persones més vulnerables.

És per això que a la CUP apostem per treballar des del municipalisme per transformar aquesta realitat i garantir un futur digne per a tothom. Hem d’actuar decididament per iniciar una transició que ens permeti revertir aquesta situació.

A Catalunya el 90% de l’energia prové de fonts no renovables com el petroli, el gas o l’energia nuclear. El model energètic està privatitzat, amb grans empreses que s’enriqueixen amb un dret bàsic mentre que un 20% de la població pateix pobresa energètica.

Per aquest motiu, des de la CUP Olot garantirem l’accés als subministraments bàsics fent complir la llei 24/2015 i multant aquelles subministradores que la incompleixin.

A més, a la ciutat d'Olot comptem amb un PAES (Pla d'Acció per l'Energia Sostenible) que no s'està complint, tot i que algunes de les accions eren prioritàries. Entre aquestes trobem la substitució de les calderes d'escoles i camps de futbol per calderes de biomassa i la instal·lació de plaques solars tèrmiques.

Per això, des de la CUP apostem també per un Pla de Transició Energètica Municipal, que integri totes aquelles propostes del Pla d'Acció per l'Energia Sostenible (PAES) i que sigui encara més ambiciós. Necessitem caminar cap a l'autosuficiència energètica, fomentant les cooperatives de generació i consum d'energies renovables i afavorint la creació de nous llocs de treball en aquest sector.

El nostre objectiu és crear un municipi respectuós i responsable amb l'entorn, aplicant criteris de sostenibilitat en totes les polítiques municipals. No podem obviar la problemàtica de la mobilitat, que s'ha d'abordar des d'un punt de vista també mediambiental, igual que la gestió dels residus.