La CUP defensa un sistema sanitari públic i universal i l'esport com una eina de cohesió social

Des de la CUP entenem la salut com un dret inclusiu, que no s’ha de limitar a l’atenció de les complicacions de salut, sinó que també abraci altres factors com l’accés a l’aigua potable i l’electricitat, el subministrament d’aliments en bon estat, habitatge digne i condicions sanes en el treball, medi ambient a i l’accés a l’educació sobre qüestions relacionades amb la salut sexual i reproductiva.

Volem garantir l’accessibilitat universal al sistema sanitari públic. Així doncs, creiem que l’Hospital d’Olot, que actualment es gestiona des d’una fundació privada amb un 90% de diners públics, ha de passar a estar gestionat pel Departament de Salut, per tal d’aconseguir que els centre sigui de gestió, titularitat i provisió 100% pública.

A més, durem a terme activitats de promoció de la salut i la prevenció de la malaltia, per reduir les desigualtats de salut entre classe i gènere, posant en marxa plans de salut local i creant campanyes d’informació sobre el model sanitari i dels drets que hi tenim com a usuaris i usuàries. Treballarem per potenciar l’educació sanitària en la infància i la adolescència, impulsant iniciatives a les escoles i des del mateix ajuntament, i incidint en l’educació sexo-afectiva, sobretot amb els i les joves, prioritzant la vessant de gaudir de les relacions sanes.

A la CUP, entenem que l’esport a més de saludable, és una eina de socialització i educació que contribueix a la formació d'infants i joves, i que és un bon espai per treballar la cohesió social. Volem potenciar l’esport de base i públic, i fer-lo accessible a tothom, obrir un procés participatiu per decidir quin ús donar a l’antic parc de bombers, arreglar la pista exterior del pavelló, identificar nous espais millor coberts i recollir propostes veïnals per donar-los un ús de foment de l’esport de barri. A més, estudiarem la viabilitat econòmica de disposar d’una piscina municipal coberta. Volem millorar la gestió dels actuals equipaments esportius, garantir-ne l’accés públic i fomentar la implementació del projecte Esport Sa i ampliar-lo a altres franges d’edat.

Volem potenciar l’esport de base i públic, i fer-lo accessible a tothom.