[Dos anys a l'Ajuntament d'Olot]. Drets Bàsics, Salut.

Ara fa dos anys, la CUP Olot entrava amb força a l'Ajuntament d'Olot. Presentant-nos per primera vegada, obtenim 3 regidores i 1.524 vots a la ciutat. Ara que som a l'equador del mandat de 4 anys que ens van donar els i les ciutadanes, toca fer la vista enrere per seguir avançant. És per això que el proper 27 de maig hem preparat un acte per debatre de com han anat aquests dos primers anys i, sobretot, de com volem/voleu que vagin els dos següents. Utilitzarem l'etiqueta: #2anysalPleOlot

Tot i que les competències de sanitat són (pràcticament) exclusives de la Generalitat de Catalunya són moltes les ocasions que hi ha per defensar la sanitat pública, universal i de qualitat.

Des de la CUP Olot vam denunciar els riscs i perills per la nostra ciutadania que es derivaven del nou concurs d’ambulàncies. Arran de totes les polèmiques que han anat sorgint en el territori hi ha hagut canvis substancials en aquest àmbit.

El fet que l’Hospital d’Olot i Comarcal de la Garrotxa (HOCG) sigui una fundació permet que l’ajuntament i molts agents socials siguin presents en el Patronat, que és el màxim òrgan de direcció. Això podria ser una bona notícia, però a Olot no ho és.

Va ser sonada la protesta que vam fer quan es va saber el nom del nou gerent, un cas clar de portes giratòries. La resposta del patronat en forma de nota de prema a part de tirar pilotes fora, va ratllar el ridícul en insinuar que les coses de l’Hospital són massa complexes perquè siguin debatudes públicament.

Una cosa que portem temps demanant és que l’Ajuntament faci un conveni amb la piscina de Les Tries perquè els ciutadans en puguin fer ús terapèutic. La cosa no està parada però creiem que l’equip de govern podria ser més autoexigent en aquest aspecte.

La CUP considera que el nomenament de Josep Maria Padrosa com a nou gerent de l’hospital d’Olot és desencertat