Article d'opinió: "Qui és qui?"

Article d'opinió - Lluís Rubió, regidor de la CUP Olot

Des de fa un temps, els partits vells estan fent un gran esforç de rentat d'imatge. Alguns, com Convergència, s'han canviat el nom i ara es diuen PDeCAT per evitar que la gent els relacioni amb el seu passat de clientelisme i farcit de casos de corrupció (Palau, 3%, Pujol...). La setmana passada, vaig llegir un article en aquest setmanari on feien bandera de la seva "defensa dels drets civils", i està molt bé, però fem memòria:

Aquest partit ha sigut un dels responsables de les pitjors retallades en drets socials a Catalunya. Van retallar en educació, un dret bàsic; van retallar en sanitat, un dret bàsic, i van retallar en serveis socials, un altre dret bàsic. O ja no recordem les protestes dels metges, o dels mestres, o dels estudiants...

A la Garrotxa, l'antiga Convergència, (amb connivència amb altres partits) va formalitzar un pacte d'alcaldes per congelar les aportacions als serveis socials des del 2009, i que s'ha allargat fins ara.

A Olot, l'antiga Convegència va tancar una llar d'infants sota el pretext de la manca de finançament i d'inscripcions (avui sabem que la demanda hi era); en l'àmbit de l'habitatge, avancen a pas de tortuga i se segueixen negant a posar a ratlla la cobdícia dels bancs, i mentrestant, molta gent dedicant més del 20% dels seus ingressos a pagar un sostre i més de 60 famílies viuen en un infrahabitatge.

Només és per fer memòria, perquè no oblidem, i tan de bo que els canvis fòssin certs, però, a data d'avui,  el canvi de nom i d'estratègia comunicativa, no amaga el caire neoliberal del PDeCAT.

Per tant, celebro que a Olot es vagin fent passes per garantir els drets socials, però també cal tenir memòria, perspectiva, i anàlisis crític. Per tant,  quan aquest partit garanteixi els drets de totes les persones, especialment de les més febles, aquestes paraules perdran tot el sentit i els donaré la raó amb el titular «Olot defensa els drets socials» però ara per ara, crec que si preguntem a algú que pateix, probablement dirà que és un titular enganyós.

"El canvi de nom i d'estratègia comunicativa, no amaga el caire centre dretà i neoliberal del PDeCAT"