Molta participació de dones musulmanes en el debat organitzat per la CUP

La primera regidora musulmana de Badalona, Fàtima Taleb, va participar aquest dissabte a la xerrada "Dona, musulmana i regidora", organitzat per la CUP Olot. A l'acte hi van assistir una cinquantena de persones, entre elles moltes dones musulmanes, que van participar activament al torn obert de debat.

La taula també estava composta per Carol Astudillo, membre de la Unitat Contra el Feixisme i el Racisme de la Garrotxa, i Laila El Gamouchi, garrotxina d'origen marroquí, que va presentar l'acte. El tema tractat va ser principalment el paper de les dones musulmanes en la societat i en la política. A partir de l'experiència de les ponents, es va analitzar la situació actual i es van posar exemples d'empoderament i participació reals.

La CUP, que fa pocs mesos va també presentar a Olot la Guia de Polítiques de Ciutadania i Immigració, ha manifestat la seva intenció de continuar treballant per la cohesió social. En paraules del regidor de la CUP, Lluís Rubió, "un dels nostres objectius és afavorir que la interculturalitat que tenim al carrer es vegi també reflectida a les institucions".

Fatima Taleb (Marroc 1976) és mediadora comunitària, llicenciada en lletres modernes i regidora al govern de l'Ajuntament de Badalona des de 2015 per la candidatura Guanyem Badalona en Comú, una plataforma ciutadana que aplega membres de la CUP, Podemos, Procés Constituent, EUiA i persones independents. Des del 2015 governa la ciutat juntament amb ERC i ICV.