Fatima Taleb visitarà Olot per fer la xerrada "Dona, musulmana i regidora"

La CUP Olot us convida a assistir a la xerrada "Dona, musulmana i regidora", on a partir de l'experiència de la Fatima Taleb, es reflexionarà sobre l'apoderament de les dones en general i de les dones musulmanes en particular.

L'acte serà presentat per Laila El Gamouchi i comptarà amb la participació de la mateixa Fàtima Taleb i de Carol Astudillo.

Carol Astudillo és psicòloga social i membre de la Unitat Contra el Feixisme i el Racisme (UCFR).

Fatima Taleb (Marroc 1976) és una mediadora comunitària, llicenciada en lletres modernes i regidora al govern de l'Ajuntament de Badalona des de 2015 per la candidatura Guanyem Badalona en Comú, una plataforma ciutadana que aplega membres de la CUP, Podemos, Procés Constituent, EUiA i persones independents. Des del 2015 governa la ciutat juntament amb ERC i ICV.

Trajectòria política de Fatima Taleb

Als 19 anys es va llicenciar en Lletres Modernes al Marroc i poc després, el 1998, va anar a viure al barri de La Pau de Badalona on es va implicar en tasques de voluntariat fent d'intèrpret de l'àrab al castellà (que havia après a la carrera) i ajudant als veïns a fer tràmits administratius. Al barri de La Pau va ser coordinadora del projecte per promoure la convivència i la multiculturalitat "Construïm barri" de l'associació Amics del Barri de la Pau. Es va formar com a mediadora a la Universitat de Barcelona i va treballar per la Federació d'Associacions Culturals i Educatives de Barcelona al Raval.

Tot i les seves activitats de caràcter social i comunitari mai s'havia plantejat participar en organitzacions polítiques ni tan sols havia votat. El 8 de gener de 2015, l'endemà de l'atemptat a Charlie Hebdo a París, l'ajuntament de García Albiol va anul·lar la reserva de sala a un Centre Cívic a un col·lectiu de dones musulmanes per fer un acte benèfic per recaptar fons per ajudar a les famílies amb necessitats bàsiques; l'anul·lació es produïa un dia abans de l'acte i un mes i mig després de la sol·licitud del permís. Fatima Taleb va exposar aquest cas i el del tancament d'una associació musulmana al barri de la Salut en una de les assemblees ciutadanes que Guanyem organitzava al carrer i a partir d'aquí es va començar a implicar en el procés de confluència d'aquesta candidatura que aplega la CUP, Procés Constituent, Podem, EUiA, activistes veïnals i independents.

La implicació va donar pas a la incorporació a la llista de la candidatura en la que es va presentar en cinquè lloc. A les eleccions municipals del 24 de maig de 2015 Guanyem Badalona en Comú va quedar com a segona llista més votada, va obtenir 5 regidors i va fer un pacte de govern amb ERC, ICV i PSC obtenint l'alcaldia per a Dolors Sabater. En l'acte d'investidura Fàtima Taleb va prometre el càrrec per "imperatiu legal" apel·lant a "un procés constituent cap a una República Catalana lliure, sobirana, justa socialment, plena de pau, amor i convivència"; fórmula que el president d'edat de la mesa, Ramon Riera del PP, li va retreure.

Taleb es declara musulmana i respectuosa amb totes les creences i pensaments, partidària de fomentar la cohesió i la inclusió social sense fer renunciar a la gent a la seva cultura. Sobre la construcció d'una mesquita a Badalona s'hi declara a favor sempre que no sigui amb diners públics. Considera que en l'Islam els drets de les dones estan reconeguts però que el dret civil d'alguns països musulmans els l'han retirat.

Xerrada "Dona, musulmana i regidora" amb Fatima Taleb
Dia: dissabte, 29 d'abril