Notícies de Olot

La CUP Olot ha donat el tret de sortida per a les eleccions municipals en un acte on les 10 primeres persones de la llista han desgranat els 10 eixos que guiaran el seu projecte de ciutat. L'acte, en el qual han assistit una cinquantena de persones, ha estat presentat per la periodista Mònica Font, que ha animat a tothom a exercir el dret a vot.

La CUP ha presentat aquest dimarts la campanya Olot Camina, adreçada a fomentar un canvi d'hàbits. Amb aquest objectiu han editat 3.000 plànols de la ciutat, on s’ofereix una representació gràfica dels trajectes quotidians que actualment es poden fer a peu, indicant les distàncies i els temps aproximats que es triga a caminar-los.

La primera vegada que es va parlar sobre aquest tema al consistori olotí va ser durant el Ple del mes de febrer de 2023, en el qual la formació anticapitalista va preguntar a l'equip de govern quines mesures estava prenent per preparar-se per a l'arribada d'aquesta tecnologia. Amb la resposta del regidor d'innovació i tecnologia, Agustí Arbós, la CUP va constatar amb sorpresa que l'Ajuntament encara no havia començat a treballar en cap protocol ni programa de formació interna.

La formació assembleària ha reivindicat el caràcter col·lectiu del seu projecte, fugint de personalismes i donant importància a l’equip i els grups de treball. Actualment, es troba immersa en la redacció del programa, a través de jornades programàtiques i de trobades amb professionals i activistes de diversos sectors.

La CUP ha aconseguit que l'Ajuntament es comprometi a fer una prova pilot aquest estiu coincidint amb els casals d’estiu municipals, així com a iniciar una campanya de difusió informativa a la població sobre el malbaratament alimentari, les seves conseqüències, i donant a conèixer les accions de prevenció del malbaratament que es poden dur a terme a les llars.

Actualment, l'Hospital d'Olot i Comarcal de la Garrotxa està gestionat per una fundació privada, però més del 90% del seu pressupost és públic. Dels 9 patrons que té, només 3 representen el sector públic, amb la presència de l’alcalde d’Olot.

A nivell dels usuaris, és un model que perpetua desigualtats. La presència de mútues privades en hospitals públics provoca una doble llista d’espera: la de la gent rica, que es pot permetre pagar perquè l’atenguin ràpid, i la del 99% de la població, que pateix llistes d’espera indignes.

La formació assembleària ha presentat una moció al Ple de l'Ajuntament d'Olot perquè la ciutat s'adhereixi a l'Associació de Municipis i Entitats per l'Aigua Pública.

Desembre 2022 a Olot, 4,6ºC de mitjana, 0,5ºC de mínima mitjana, més de 10ºC cada migdia. Els mateixos que segueixen pensant el els Jocs Olímpics d’Hivern del 2030 posen pistes de gel.

Entre el 9 i el 20 de gener de 2023, totes les persones empadronades a Olot que vulguin podran enviar els noms que els agradaria veure a la llista de la CUP. Tal com va fer al 2015 i al 2019, la formació anticapitalista dona la veu a la població per configurar la seva llista.

Les propostes es podran enviar a través de la pàgina web http://www.decidimolot.cat i a través de les xarxes socials. Cadascú pot enviar-ne tantes com vulgui.

La campanya ha pres el nom de “La ruta de les tàpies”, fent un joc de paraules amb la ruta de les tapes que organitza anualment l’Associació d’Hostalatge de la Garrotxa. En aquest cas, la CUP proposa fer un recorregut pels 106 habitatges buits que estan tapiats al Nucli Antic d’Olot.

Pàgines