Resposta al comunicat del cercle EURAM publicat ahir als mitjans de comunicació locals

Arran de les declaracions fetes aquests setmana pel president del cercle EURAM en representació d’altres associacions empresarials, des de l’assemblea de la CUP Olot manifestem:

1. La defensa d’una posició política concreta, com és el cas de la defensa de la variant, no ha de comportar ni faltes de respecte cap a una gran part de la població de la comarca ni de la ciutat d’Olot, ni tampoc menystenir organismes públics o formacions polítiques o col·lectius i moviments socials.

2. Titllar de negacionistes o conservadoristes a qui pretén defensar el territori i la seva integritat mediambiental és, com a mínim, un insult a generacions i generacions de persones que s’han dedicat en cos i ànima a preservar el patrimoni natural de la comarca, ja sigui treballant la terra o gestionant-la.

3. Menystenir estudis científics que evidencien que la variant, tal i com està plantejada, està totalment sobredimensionada, denota una manca total i absoluta de rigor.

4. Que utilitzin l’amenaça de deslocalitzar i/o traslladar empreses si no es concreta aquesta infraestructura ens sembla d’un baix perfil ètic i humà important.

5. Des d’una perspectiva empresarial, saben perfectament que realitzar una inversió determinada, suposa estudis de viabilitat, perspectives d’ingressos, escenaris possibles.... sembla que oblidin aquesta vessant alhora de pensar en aquesta infraestructura i en la societat en la que ha d’impactar.

6. El progrés i el futur no van lligats a cap infraestructura sobredimensionada, ni tampoc a la mobilitat, ans al contrari. Totes les recomanacions internacionals ens diuen que cal caminar cap a la digitalització, la reducció de la mobilitat de persones, el consum de proximitat i, sobretot, mantenir l’equilibri amb la natura, fomentant la conservació i la restauració dels ecosistemes.

7. El principal problema de mobilitat que té la ciutat d’Olot és fruit del transit intern, local i comarcal. El problema de la mobilitat a la ciutat d’Olot no s’arregla amb una variant, sinó realitzant un potent pla de mobilitat comarcal.

8. Només el 10% dels vehicles que circulen per l'avinguda Sant Jordi tenen origen i destí fora la comarca, el que implica que el 90% és mobilitat interna. Les dades s’extreuen dels lectors de matrícules instal·lats a Bracons, a la C-63, a carretera de la Canya, a Begudà, a l’avinguda Santa Coloma i la C-152. Les xifres són de l’any 2019, les va recollir el departament de Territori i formen part de l’estudi de trànsit de la variant d’Olot.

9. L'informe del Consell de Protecció de la Natura, màxim organisme assessor de la Generalitat en aquest àmbit, és contrari a la sobredimensió de la infraestructura planejada i demana més sensibilitat amb l’entorn.

10. Els recordem que les administracions públiques han de treballar pel bé comú, i no pels interessos econòmics d’uns pocs.

 

Assemblea de la CUP OLOT