[Ple Municipal] Crònica del Ple del 22-2-2018

Crònica del Ple Municipal celebrat ahir dijous, 22-2-2018, un resum de les informacions més destacades.

OLOT TV

Manifestem la nostra queixa pel fet que aquest any 2018 pagarem el lloguer del local d'Olot TV entre tots i totes les olotines, 24.000€. A banda dels 75.000 que ja hi aporta l'Ajuntament en concepte de "publicitat i programes". No hem d'oblidar que Olot Tv és una empresa privada a la que donem diners perquè fan un suposat servei públic. Exigim que ja que hi posarem més diners hi hagi un control estricte de la gestió i també ens agradaria que hi hagués una auditoria dels comptes per saber si realment és una empresa viable.

ADHESIÓ A LA XARXA DE CIUTATS EDUCADORES DE LES COMARQUES GIRONINES (XCECG)

Un dels aspectes que hem trobat més interessants són els intercanvis sobre temàtiques relacionades amb els principis de la Carta entre els municipis de les comarques gironines. Estaria bé que Olot també treballés a nivell de comarca per construir una comarca educadora, perquè fer-ho amb altres ciutats està molt bé, però pensem que la nostra realitat comarcal, on Olot és es la única ciutat, però ha de capitalitzar i tenir visió comarcal. L'adhesió s'aprova per unanimitat.

CREACIÓ DEL SERVEI DE RECÀRREGA DE VEHICLES ELÈCTRICS I EL SEU REGLAMENT D'ÚS

S'aprova per unanimitat aquest punt. Hi haurà dos punts de recàrrega: un a l'aparcament del B-Creck de la Solfa i un altre a la zona de la Rodona.

APROVAR EL PROCEDIMENT PER A LA NOTIFICACIÓ ELECTRÒNICA

Ens sembla molt bé que ens posem al dia amb l’admistració electrònica però continuem dient que és urgent que treballem de cares enfora... per arribar al ciutadà i perquè aquests poguem fer feina de fiscalitzar i conèixer la realitat municipal si ho desitgem, amb llibertat i des d’on volguem. Cal dedicar-nos de manera urgent a treballar amb la millora de la web, la de l’Ajuntament i la de transparència. Tenim greus problemes amb la web de tranparència. Molts documents que hi hauríen de ser no hi són, el pressupost hi és però molt mal explicat, i amb les partides gens clares, fent impossible que un ciutadà que vulgui consultar amb què es gasten els diners, ho pugui saber amb detall. El que tenen no és transparència, és complir l'expedient perquè la llei així ho indica. La transparència i accés a l’administració són eixos cabdals alhora de construir, per exemple, una ciutat educadora. Cal que la gent tingui accés a tot sempre que vulgui i quan vulgui.

MOCIÓ DELS GRUPS MUNICIPALS OeC I ERC PER DONAR SUPORT A LA MOBILITZACIÓ DEL 8 DE MARÇ

Els grups d'OeC i ERC presenten una moció que només dóna suport a les "mobilitzacions" convocades pels sindicats majoritaris, aturades parcials de dues hores. Ens hi mostrem en contra, nosaltres donem suport a la convocatòria de vaga general feminista convocada per col·lectius feministes d'arreu, no a un succedani per rentar-se la cara. Vam acabar recordant que aquest proper dissabte a les 11h del matí hi ha convocada una assemblea de dones de La Garrotxa per organitzar la vaga, convidem a totes a assistir-hi.

MOCIÓ DEL GRUP MUNICIPAL D'ERC PER DONAR EL NOM D'1 D'OCTUBRE A UN ESPAI PÚBLIC

No ens extendrem en els nostres arguments. El que ens sorprèn és que ERC amb aquest tema tant sensible i important tirés pel dret pel sol fet de posar-se la medalla de que han sigut vostès que ho portin aquí al ple. Deixeu-nos ser una mica durs, perquè en aquesta qüestió l’estratègia electoral no s’hi val. Saben que nosaltres recolzem el que vostès volen aprovar avui aquí al ple. I segurament ho aprovaran, perquè difícilment algú pot votar en contra de que la nostra ciutat tingui un carrer, plaça, espai amb el nom d’1 d’octubre, una data que cal tenir molt present, no ara, sinó cada cop que mirem als nostres veïns i veïnes i cada cop que els partits del 155, PSC, PP i Ciutadans, tinguin la indecència de dir que allò va ser proporcionat, just i fins i tot necessari. En aquest sentit , nosaltres optem per deixar-la sobre la taula, i demanar a la ADL, OMNIUM i ANC un procés obert per tal de decidir a quin carrer o plaça, nou o vell, volen posar el nom d’1 d’octubre. Van ser les persones, el poble organitzat el que va fer possible l’1 d’octubre per la mateixa raó també ha de fer possible afegir aquest dia al nomenclàtor olotí.

MOCIÓ DE LA CUP EN SUPORT A LES PERSONES ENCAUSADES PER OPOSAR-SE A LA LÍNIA DE MOLT ALTA TENSIÓ

Amb aquesta moció volem mostrar el nostre suport total a les persones encausades per oposar-se a la MAT. Malgrat que es jutja una acció de resistència pasiva es demana als acusats penes de presó molt elevades. La moció s'aprova amb la única abstenció del PSC

MOCIÓ DEL PSC I OeC PER LA MILLORA DE LES VIES VERDES I LA CONSTRUCCIÓ DE NOUS CARRILS BICI

Des de la CUP Olot fem un vot a favor i dues abstencions perquè pugui tirar endavant.

MOCIÓ DEL PSC PER MILLORAR LA SEGURETAT A LA CARRETERA DE LES FEIXES

La proposta ens sembla positiva, per això fem un vot a favor i dues abstencions per aprovar-la. L'alcalde avisa que tot i que sigui aprovada no pensen tirar-la endavant.

PRECS I PREGUNTES

Fem unes quantes preguntes:

• Quin preu va pagar el CIT per utilitzar el Teatre Principal?

• Voldríem demanar quin és el cost de la campanya informativa de l’OLOT X2.

• Sobre un pis de la Fundació Kreas i Can Montsà.

• Oci nocturn a la ciutat. Com ho treballarem això?

• (Patrimoni) tractor, marcs de porta…. Material propietat de la fundació escola empresa, què se n'ha fet?

• Conflicte parc bonavista entre joves i pares. Solució ajuntament per acabar amb el problema s’ha optat per enretirar les portaries. No es pot optar per alguna altra solució?