L'Ajuntament d'Olot manifesta el seu rebuig a l'avantprojecte de la Llei de l'avortament del govern espanyol i insta al govern de la Generalitat de Catalunya a accelerar els treballs per aprovar una llei pròpia de drets i salut sexual reproductiva. A més, inclourà informació sobre aquesta reforma a les activitats de sensibilització i educació sexual que realitzi.

L'Ajuntament d'Olot ha decidit manifestar el seu rebuig a l'avantprojecte de la Llei de l'avortament del govern espanyol i instar al govern de la Generalitat de Catalunya a accelerar els treballs per aprovar una llei pròpia de drets i salut sexual reproductiva. A més, inclourà informació sobre aquesta reforma a les activitats de sensibilització i educació sexual que es realitzin des dels punts d’informació i assessorament de salut, així com d’altres serveis municipals que es considerin oportuns.

Aquesta moció, presentada per la Candidatura d'Unitat Popular (CUP) de la Garrotxa, també denuncia les situacions injustes i perilloses derivades d’aquesta reforma que pateixin les dones olotines i de la societat catalana i es compromet a donar suport a les accions que diferents entitats ciutadanes puguin dur a terme en contra d'aquesta reforma. Hi han donat suport CiU, PSC i ERC, mentre que hi han votat en contra el PP i PxC.

La CUP denuncia que l’avantprojecte de la Llei de l’avortament presentada pel govern espanyol no té suport social i que empitjorarà encara més la situació social, econòmica i de salut de les dones; i considera que "aquesta reforma ens situa al marc normatiu postfranquista del 1985, destruint trenta anys delluita per l’assoliment d’un dret fonamental pel conjunt de les dones als Països Catalans".

La moció remarca la importància que l’avortament té a nivell internacional com a indicador de qualitat, igualtat i benestar per a les dones. Per això és necessari fixar-se en els índexs de benestar de les dones en aquells estats on l’avortament és legal i on les polítiques d’educació sexual i per a la salut estan consolidades. Estats on s’estableixen uns terminis al respecte o bé es tenen en compte el conjunt de circumstàncies que poden portar a una dona a avortar; supòsits que van més enllà del risc físic i/o psicològic de la dona, les violacions o la inviabilitat de la vida del fetus. Si les dones avorten és perquè simplement no volen ser mares, i aquesta és una decisió totalment legítima, vàlida i reflexionada per qui així ho decideix.

Finalment, el text aprovat defensa que l’avortament sigui lliure i gratuït. Lliure perquè la Llei ha de permetre que cada dona es faci responsable del seu propi cos i prengui les decisions que consideri, tant per a ser mare com per a no ser-ho. Gratuït perquè el pagament suposa, a la pràctica, un impediment per a l’accés de moltes dones a aquest dret. És per tant més necessari que mai reivindicar l’avortament com un dret i no un privilegi només per aquelles dones que s’ho puguin permetre.