"L’Estat espanyol ens prohibeix el dret a l’habitatge", la nova campanya d’habitatge de la CUP Olot

La CUP Olot inicia aquest mes de desembre una nova campanya d’habitatge , la segona d’aquest any 2017,  seguida de la que va presentar el maig del 2016 per mobilitzar els pisos buits que hi ha a la ciutat d’Olot i posar-los a lloguer social i per emergència habitacional.

Aquesta campanya vol denunciar les suspensions de 4 lleis d’habitage, aprovades pel Parlament de Catalunya i suspeses, congelades o anul·lades pel TC.

Per això, aquesta campanya vol denunciar les accions del TC, els partits del 155 i la gran banca contra el dret a l’habitatge amb el bloqueig de les següents lleis que afecten a l’habitatge:

• Llei 20/2014, sobre préstecs hipotecaris

• Llei 14/2015, d’impost sobre els habitatges buits

• Llei 24/2015, la ILP impulsada per la PAH, que garantia la mobilització del parc de lloguer de pisos buits de grans tenidors per a lloguer social un mínim de 3 anys.

• Llei 4/2016, que permetia l’expropiació dels pisos acreditats buits per a lloguer social.

Recordem que dels 1372 pisos que tenim buits a Olot, 696 són en mancs de bancs i 245 són acreditats buits per la Generalitat.

Aquesta campanya consisteix en una enganxada de cartells, clars i vistosos sobre el paper del TC, de la banca i dels partits del 155,  una Moció que presentarem al Ple de l’Ajuntament del mes de desembre per trobar alternatives a aquest bloqueig, una embustiada de flyers a cada bústia i casa i un vídeo explicatiu i didàctic que sintetitzi que el tema de marxar d’Espanya ja no és un tema de banderes sinó un tema de drets socials.

Dels 1372 pisos que tenim buits a Olot, 696 són en mancs de bancs i 245 són acreditats buits per la Generalitat.