La CUP Olot presentarà tres mocions al proper Ple Municipal

El Grup Municipal de la CUP a l'Ajuntament d'Olot presentarà tres mocions al proper Ple Municipal d'aquest dijous.

Aquest proper dijous 30-03-2017 hi ha Ple Municipal a l'Ajuntament d'Olot a les 19:30 hores. El Grup Municipal de la CUP presentarà tres mocions als altres grups polítics per a la seva aprovació:

• Moció per una ciutat desmilitaritzada: La presència creixent de forces militars de l'exèrcit espanyol als darrers temps a la província de Girona (12 d'octubre, Sant Climent Sescebes, Girona, Celrà, Sadernes...), ens ha portat a presentar aquesta moció per a promoure la cultura de la pau, la resolució pacífica dels conflictes i el desarmament des dels ajuntaments. Proposarem que l'Ajuntament d'Olot adopti diversos acords per difondre la cultura de la pau, a nivell polític, educatiu, cultural...

• Moció perquè la ciutat s'adhereixi a la Xarxa de Ciutats Amigables amb la Gent Gran: L’envelliment de la població constitueix una de les transformacions socials més significatives del segle XXI. D'aquí a pocs anys els pobles i ciutats s’hauran d’enfrontar a nous reptes, com el de garantir la inclusió social i la participació activa de les persones grans, el qual serà un col·lectiu cada dia més nombrós i heterogeni, amb una gran diversitat de gustos, prioritats i necessitats. Des del Grup Municipal de la CUP Olot proposarem a l'Ajuntament d'Olot que s'adhereixi a la Xarxa per tal d'aconseguir que Olot encari les seves polítiques, els serveis, els entorns i les estructures per donar suport i facilitar l'envelliment actiu de les persones a traveés de factors que afavoreixin la salut, la participació i la seguretat en la vida de les persones grans.

• Moció per la regulació del mercat de lloguer: L’augment del preu del lloguer a la Garrotxa ha estat lent però constant al llarg dels últims anys, agreujat per la congelació de sous, la precarietat laboral i l’atur de llarga durada. Per aquests motius calen mesures públiques per contenir les fluctuacions de preus del mercat immobiliari, ja que és evident que un mercat en el que els preus creixen un 10% o un 20% tots els anys, tard o d'hora tornarà a esclatar. Proposarem a la resta de grups municipals l'adopció d'un seguit de mesures per regular els preus dels lloguers a la ciutat i fer front d'aquesta manera a l'exclusió de les persones més vulnerables en temes d'habitatge.