La CUP Olot presenta la guia de polítiques de ciutadania i immigració

L'assemblea de la CUP Olot, de la mà del tècnic en immigració i professor de la Universitat de Girona, Pere Cortada, presentarà la guia de polítiques de ciutadania i immigració el proper divendres 10 de març a les 19:00h al Casal Marià. Aquesta guia ha estat realitzada per donar eines vàlides i respostes a l'actual marc legal regulat per les polítiques anti-immigratòries de l'estat espanyol.

La gestió de la diversitat és un dels reptes dels governs municipals, en la que els orígens culturals diversos configuren les poblacions dels pobles i ciutats catalanes. La immigració s'ha deixat d'entendre com un flux, i ha passat a considerar-se una realitat que forma part de la nostra història. A casa nostra, fa temps que es treballa per l'interculturalitat, fomentant que les diverses comunitats es relacionin en condicions d'igualtat. No obstant això, és imprescindible tenir en compte el marc legislatiu que regula la quotidianitat de les persones estrangeres que vulguin tenir papers de residència, ja que actualment, a l'estat espanyol, realitzar aquests tràmits és complicadíssim i fins hi tot pot durar anys, i a més a més, en qualsevol moment, la persona pot passar de tenir una tarja de residència a cometre una irregularitat administrativa perquè ha perdut la feina.

No em d'oblidar que amb la llei d'estrangeria com a fonament, a l'estat espanyol es cmpta amb fronteres que marquen els límits dels Estats, i que ja han causat milers de morts a la frontera sud. Per altra banda, hi ha les fronteres internes, aquelles traves que pateixen les persones estrangeres; les batudes de la policia nacional, els centres d'internament (CIE), les múltiples taxes, les targetes sanitàries denegades per no tenir papers, la negació de l'exercici dels drets polítics... Algunes fonts, com els informens anuals de SOS racisme, ens mostren que el racisme institucional, no tant sols acompanya al racisme social sinó que moltes vegades n'és el principal motor.

La guia es presentarà el divendres 10 de març a les 19:00h al Casal Marià i pretén mostrar diferents propostes d'accions concretes per tal d'aixecar alguns dels obstacles que es pot trobar una persona immigrada en arribar al nostre país, sobretot, perquè en la nova república, no n'hi hagi cap.

A casa nostra, fa temps que es treballa per l'interculturalitat, fomentant que les diverses comunitat es relacionin en condicions d'igualtat