Es presenta a Olot la campanya "Independència per canviar-ho tot"

"Independència per canviar-ho tot" és una iniciativa que vol situar els Països Catalans, la mobilització popular i la sobirania econòmica al centre del debat. Perquè creiem que només amb la independència no construirem un futur millor i més lliure. Però la independència és imprescindible per a tenir la possibilitat de construir aquest futur.

Una setantena de persones van assistir a la presentació de la campanya "Independència per canviar-ho tot", al teatre d'Els Catòlics, convocades per la CUP. L'acte, presentat per Mireia Tresserras, va comptar amb la presència d'un diputat de la CUP, Quim Arrufat, i d'un regidor a l'Ajuntament de Girona, Jordi Navarro.

Mireia Tresserras, com a presentadora de l'acte, va instar a les persones assistents a implicar-se i a participar en la construcció de la nova realitat que se'ns planteja. La urgència social i el procés d'alliberament nacional que estem vivint ens crida a donar el màxim de tots nosaltres per aconseguir un país lliure a la vegada que el construïm sobre unes bases de justícia social.

El primer a intervenir fou Jordi Navarro, regidor de la CUP a l'Ajuntament de Girona (on la CUP té 3 regidors). Navarro va reivindicar que l'esquerra independentista necessita desenvolupar la seva tasca en tres grans eixos: La mobilització continuada al carrer, l'acció parlamentària i la construcció "ara i aquí" d'alternatives reals al sistema capitalista. Aquests tres eixos, va dir, són bàsics per aconseguir-ho canviar tot.

Finalment, Quim Arrufat (diputat de la CUP al Parlament de Catalunya), va coincidir amb l'anàlisi de Navarro i va advertir que el procés independentista al Principat, malgrat estar molt avançat, no està clar que finalitzi amb èxit si no ho força la mobilització popular. És per això que va fer una crida a mantenir la mobilització i a no deixar en mans dels partits el guiatge del procés sobiranista. A més, va reivindicar els tres passos a seguir d'ara en endavant: Referèndum d'autodeterminació, proclamació d'independència i inici d'un procés constituent per canviar les bases legals sobre les quals s'haurà de construir el nou país.