El Punt de trobada sobre independència des dels municipis llança 5 propostes

Una vintena de persones van participar al primer Punt de trobada d'Olot, que tenia com a objectiu analitzar, debatre i fer propostes sobre com es pot impulsar el procés d'independència des dels municipis. El resultat ha sigut un llistat de 5 propostes dirigides a l'Ajuntament d'Olot i al conjunt d'associacions i organitzacions independentistes de la comarca.

Una vintena de persones van participar al primer Punt de trobada d'Olot, que tenia com a objectiu analitzar, debatre i fer propostes sobre com es pot impulsar el procés d'independència des dels municipis. L'acte ha comptat amb la participació de membres de l'ANC, Òmnium Cultural, Estelada 2014, Arran i ANJI.

El resultat ha sigut un llistat de 5 propostes obertes a que se les facin seves l'Ajuntament d'Olot i el conjunt d'associacions i organitzacions independentistes de la comarca:

1. Més punts de votació pel 9N. La consulta popular sobre la independència realitzada a Olot el 25 d'abril de 2010 va tenir 21 col·legis electorals. La proposta del Departament de Governació de la Generalitat de Catalunya (en mans d'Unió) és que es pugui votar només en 3 col·legis electorals en tot Olot, cosa que és absolutament insuficient per acollir el gran nombre de votants que s'espera mobilitzar.

2. Campanya d'informació sobre el 9N. Arran de les consecutives impugnacions del govern espanyol, s'ha generat un estat d'incertesa sobre quines seran les condicions per poder votar el 9 de novembre. Per tal de resoldre els dubtes que segur que té molta gent, proposem a l'Ajuntament d'Olot i a les entitats pel dret de decidir de la ciutat que es coordinin per informar la població de com pot participar el 9N.

3. Acte unitari per cridar a la participació el 9N. L'èxit de la consulta dependrà en gran part de la capacitat de la societat civil per mobilitzar un nombre extraordinari de persones. Per tal d'animar a tothom a exercir el dret a vot, donem suport a la convocatòria d'un acte unitari de totes les entitats, moviments socials i partits polítics que estiguin d'acord en transformar el 9N en un autèntic tsunami de participació popular.

4. Independència per canviar-ho tot. Hi ha una part de la població que encara no ha decidit quin serà el seu vot o que encara manté reticències al fet de crear un nou estat. La nostra aposta és que la independència sigui l'instrument per iniciar un autèntic canvi social i polític, que deixi enrere tots els vicis de l'estat espanyol i permeti transformar totes les coses que decideixi democràticament el poble català. Per això, la CUP també realitzarà actes propis on adreçar-se especialment a aquesta gent.

5.  Gigaenquesta per arribar a totes les cases. És necessari que el debat sobre la independència arribi a totes les llars i a totes les famílies. Per això apostem clarament per extendre a tot arreu la gigaenquesta de la campanya Ara és l'hora. Cal que totes les persones disposin de suficient informació i elements de debat per poder-se posicionar en relació al 9N.