[Dos anys a l'Ajuntament d'Olot]. Participació i democràcia directa

Ara fa dos anys, la CUP Olot entrava amb força a l'Ajuntament d'Olot. Presentant-nos per primera vegada, obtenim 3 regidores i 1.524 vots a la ciutat. Ara que som a l'equador del mandat de 4 anys que ens van donar els i les ciutadanes, toca fer la vista enrere per seguir avançant. És per això que el proper 27 de maig hem preparat un acte per debatre de com han anat aquests dos primers anys i, sobretot, de com volem/voleu que vagin els dos següents. Utilitzarem l'etiqueta: #2anysalPleOlot

Els municipis, que són l’àmbit d’actuació política i administrativa més propera a la ciutadania, són l’espai on més fàcilment es poden construir estructures que permetin la participació directa i constant del conjunt de la població. Algunes d’aquestes iniciatives no requereixen res més que la voluntat política per part dels partits presents a les institucions i són una bona eina per començar a gestar un canvi polític a nivell global.

Una administració local oberta, accessible i disposada a escoltar, és el que ha de permetre’ns obtenir la síntesi necessària per fer dels ajuntaments autèntics espais comunitaris i participatius per a la presa de decisions i l’organització de la vida social, tant pel que fa a la definició de les polítiques i el control de la gestió, com amb relació a les formes de control col·lectiu.

Malauradament, massa sovint veiem com les consultes on participa la ciutadania són utilitzades amb finalitats partidistes. Cal fer passos perquè aquestes es converteixin en eines vinculants de debó i no només en un rentat de cara de l'equip de govern.

Un cas molt clar és la consulta sobre la variant de la ciutat d'Olot, es va cridar a la població a expressar la seva opinió però l'equip de govern no es va preocupar d'informar-la. La CUP Olot vam haver d'impulsar un debat públic (l'únic que hi ha hagut) sobre un tema tan important com aquest.

La policia municipal retira l’urna del Multireferèndum a Olot per ordre de la Junta Electoral Central

L’oposició formada per Esquerra, la CUP i Olot en Comú organitza un acte per debatre sobre la variant d’Olot