[Dos anys a l'Ajuntament d'Olot]. El SÍ a ERC

Ara fa dos anys, la CUP Olot entrava amb força a l'Ajuntament d'Olot. Presentant-nos per primera vegada, obtenim 3 regidores i 1.524 vots a la ciutat. Ara que som a l'equador del mandat de 4 anys que ens van donar els i les ciutadanes, toca fer la vista enrere per seguir avançant. És per això que el proper 27 de maig hem preparat un acte per debatre de com han anat aquests dos primers anys i, sobretot, de com volem/voleu que vagin els dos següents. Utilitzarem l'etiqueta: #2anysalPleOlot

Amb els resultats del 24M es va obrir l’oportunitat de que l’alcaldia l’ocupés ERC,

Inicialment es va demanar a la formació republicana un document en el qual hi constessin els objectius concrets de la seva proposta de pacte. Tanmateix, la proposta d'ERC va ser primer acordar fer govern i després mirar quins objectius comparteixen les 4 formacions polítiques implicades en la proposta de pacte.

Els resultats de les converses es van traslladar a una assamblea oberta. Allí si van exposar les tres opcions que hi havia sobre la taula:

1) Fer un govern quatripartit ERC-PSC-CUP-OeC.

2) Donar suport a l'alcaldia d'ERC sense entrar al govern.

3) No donar suport al candidat d'ERC (cosa que feia automàticament alcalde el candidat de CiU, en ser la llista més votada).

Totes les opcions van tenir defensors i detractors al llarg del debat. Finalment es va arribar a una posició compartida per la gran majoria d'assistents a l'assemblea: No entrar al govern, perquè hi ha diferències importants de model de ciutat i de fer política, però sí facilitar l'investidura de Pere Gómez (ERC) com a alcalde i fer una oposició constructiva, cercant acords en tots aquells temes que la CUP considera imprescindibles i prioritaris.

La CUP decideix no formar part d’un govern d’esquerres a Olot però
ofereix als republicans donar suport al seu candidat en la investidura