CiU i PSC tomben el compromís d'incorporar 270 habitatges de lloguer social a Olot

El regidor d'habitatge havia promès activar els mecanismes legals per incorporar 270 pisos a la borsa de lloguer social. Els pisos en qüestió fa més de 2 anys que estan buits sense motiu i són propietat d'entitats bancàries.

La suma dels regidors de CiU (9) i el PSC (3) va impedir el passat ple de maig l'aprovació d'una moció perquè l'ajuntament es comprometés a incorporar 270 pisos buits a la borsa de lloguer social. La moció es va presentar després que el mateix regidor d'habitatge anunciés públicament que farien els passos legals necessaris per aconseguir els 270 habitatges.

La moció presentada per la CUP constava de tres punts: Declarar el problema de l'accés a l'habitatge com a urgent i prioritari; deixar per escrit l'objectiu d'aconseguir 270 habitatges de lloguer social al llarg dels propers 4 anys i comprometre's a multar els bancs que es neguin a cedir els habitatges buits, tal com marca la Llei vigent. La moció va ser rebutjada en bloc per CiU i PSC, mentre que hi van votar a favor ERC (5), CUP (3) i Olot en Comú (1).

L'equip de govern va al·legar que el govern espanyol havia recorregut davant el Tribunal Constitucional els articles de la Llei 24/2015 que obligaven a la banca a oferir lloguers socials a les famílies en risc d'exclusió residencial. No obstant, segueix vigent la Llei 18/2007, que regula la capacitat de multar els bancs, raó per la qual l'Ajuntament podria enviar igualment requeriments a les entitats bancàries i multar-les si no responen positivament.

Mireia Tresserras, portaveu del grup municipal de la CUP, va criticar que l'equip de govern votés «en contra d'allò que havia anunciat a bombo i plateret», feia tan sols unes setmanes, davant dels mitjans de comunicació. A més, va retreure a CiU i PSC manca de voluntat política per fer front als abusos de la banca. Segons la CUP, no s'han utilitzat tots els mecanismes legals existents per fer front a l'emergència habitacional.

Aquesta no és la primera vegada que l'Ajuntament promet una cosa i després la incompleix: El febrer de 2014 es va aprovar una moció de la Plataforma d'Afectats per la Hipoteca que demanava que es multessin els bancs que tenen pisos buits sense motiu. Es va aprovar amb els vots de 20 dels 21 regidors de l'Ajuntament, però mai s'ha arribat a aplicar per la negativa permanent de l'equip de govern.

La CUP denuncia que els grups de CiU i PSC incompleixen els compromisos que havien adquirit amb la població olotina d'incorporar 270 pisos a lloguer social.